راه بقا دربورس

در این سایت با نگاهی بنیادی به بازار سرمایه ایران به بررسی مباحث پایه ای در کنار نمونه هایی عملی بررسی های فاندامنتالی شرکتهامی پردازیم ، اميدوارم كه دوستان بنده را از نظرات خودشان محروم نكنند

Friday

شریک دزد رفیق قافله

خوب به نظر ميرسه كه روسيه هم يه مقدار لهجه اش عوض شده و احتمالا به خاطر اينه كه با يانكي ها زيادي داره بر ميخوره

اساسا به نظر ميرسه كه تو اين بازي روسيه تنها برنده رينگ هسته اي ما باشه و براي موفقيت بيشتر بدش نمي آد تا كمي سير داغ پياز داغ داستان رو زياد كنه و تا حصول نتيجه نهايي اقدام به كسب امتيازات بيشتري بكنه چه از جانب ايران و چه از جانب طرفهاي اروپايي و امريكا چون در هر صورت اول اينكه مجري بوشهر خودشه و در حال حاضر تنها آلتر ناتيو موجود هم طرح روسيه هست حالا هرچه اين طرح به سمت بحراني تر شدن پيش بره طبعا لقمه چرب تري هم زير دندون روسيه ميره البته هميشه چشم روسيه به سوپاپ اطمينانه در اين بين هر دو طرف درگير هم از اين موضوع مطلع هستند و سادگي است كه اگر اين را در نظر نگيريم اما هردو طرف هم هرگز حاضر نخواهند شد تا تنها سرپل قدرتمند خودشون رو از دست بدن .
حالا در نظر بگيريد كه مناقشات هسته اي در كوتاه مدت حل بشه خوب در اين صورت هم يقينا منافع روسيه محدود به كوتاه مدت ميشه ولي اگر اين داستان ادامه پيدا كنه چطور ؟
پس به نظر ميرسه كه بايد در مسير پرونده هسته ايران بايد شاهد نقاط هيجاني زيادي بود كه شايد شارژ اون از طرف كشور دوست (روسيه) ميشه و هميشه هم در اين مسير در دقايقي كه بحران به اوج خودش ميرسه باز اين رفيق قافله و شريك دزد ها سر ميرسه .

و اين در حقيقت نقطه تقابل بين
اقتصاد سياسي و سياستهاي اقتصادي است



خوب اينهم نظر استيون ايك

سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، از ايران خواسته است به بيانيه شورای امنيت سازمان ملل در مورد متوقف کردن فعاليت های غنی سازی توجه کند.
روز پنج شنبه (30 مارس) وزارت امور خارجه روسيه بيانيه ای منتشر کرده که در آن از ايران می خواهد به آنچه 'موضع واحد' اعضای شورای امنيت ناميده، توجه کامل کند. در اين بيانيه همچنين از ايران خواسته شده در همه موارد حل نشده در پرونده هسته ای اش با آژانس بين المللی انرژی اتمی همکاری کامل کند.

روسيه روابط نزديکی با ايران دارد و همواره نسبت به وارد کردن فشار بيش از اندازه به اين کشور هشدار داده است. مقام های روس استدلال می کنند که فشار زياد ممکن است ايران را به خارج شدن از پيمان منع گسترش سلاح های هسته ای تحريک کند.

با اين حال، و با گذشت بيش از يک ماه از گزارش پرونده هسته ای ايران به شورای امنيت، نشانه هايی از تندتر شدن موضع روسيه ديده می شود.

بيانيه اخير وزارت امور خارجه روسيه اشاره می کند که در صورت رعايت موارد درخواست شده از ايران، نگرانی های بين المللی کاهش پيدا کرده و اين کشور خواهد توانست برنامه هسته ای صلح آميز برای توليد انرژی را با سرعت بيشتری پی بگيرد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home