راه بقا دربورس

در این سایت با نگاهی بنیادی به بازار سرمایه ایران به بررسی مباحث پایه ای در کنار نمونه هایی عملی بررسی های فاندامنتالی شرکتهامی پردازیم ، اميدوارم كه دوستان بنده را از نظرات خودشان محروم نكنند

Monday

آغاز بحث

پیشگفتار
بررسی بازار بورس و تشخیص به موقع زمان خرید یا فروش یک سهم همیشه به عنوان مشکلی بزرگ ، برای کسانی که دراین بازار مشغول فعالیت هستند مطرح بوده است ، ودرهمین راستا با توجه به نوظهور بودن بازار سرمایه در ایران (البته علی رغم تاریخ 37 ساله آن) به جهت عدم تعمیق علمی آن ، بعضا موجبات بروز بحرانهای مقطعی رادر بورس ایران فراهم آورده است (که البته در زمان تحریر این مطالب نیز به نوعی درحال گذارازیکی ازاین بحرانها بسر می بریم )، و باید باور داشت که دراین کارزار بازندگان اصلی ، همان سهامداران جزئی می باشند که به جهت عدم توانایی بررسی علمی بازاربه اقداماتی نسنجیده مبادرت ورزیده اند که نتیجه آن تنها تقویت نا امنی ورشد ریسک در بازار سرمایه ایران بود . در واقع اینان ناخواسته موجبات خسران خود را فراهم ساخته اند و شاخی را می برند که خود برروی آن نشسته اند .
درهرحال هر بحرانی از این دست موجب خروج جمع کثیری از سهامداران کوچکی می گردد (که البته خود رانیزجزیی از این خانواده بزرگ می دانم) واین امررا نمی توان در دراز مدت حتی به نفع سهامداران برنده بازار تلقی نمود. امروزه با توجه به اصرار مدیران اقتصادی کشور مبنی بر گسترش این بازارو با توجه به مزیت های اساسی آن درسطح کلان ، شاهد رشد روز افزون اما به واقع نامتوازن این بازار درسطح جامعه ایرانی هستیم . لذا دراین مجال ودربین استراتژی های متنوع معامله سهام ، هدف اصلی خودمان را بر پی ریزی تفکرات فاندامنتالی قرارداده ایم اگر چه تکیه ما برروی مدلهای بنیادی است . اما هرگز این تاکید نافی کارایی سایر متدهای بررسی بازار سرمایه نخواهد بود .
دراین مجلد پس از مروری گذرا بر تاریخچه بورس در ایران وجهان به بررسی اجمالی سایر متدها پرداخته و سپس با پی گیری مجموعه مباحث فاندامنتالی سعی در ارایه مدلی متقن در بررسی های تحلیلی و توصیفی بازار خواهیم داشت .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home