راه بقا دربورس

در این سایت با نگاهی بنیادی به بازار سرمایه ایران به بررسی مباحث پایه ای در کنار نمونه هایی عملی بررسی های فاندامنتالی شرکتهامی پردازیم ، اميدوارم كه دوستان بنده را از نظرات خودشان محروم نكنند

Friday

تحلیل بنیادی در بازار سرمایه ایران - پیش مقدمه

با دوستان
تحقیقات انجام شده ، حکایت از آن دارد که درعین اینکه فعالان بازار سرمایه ازجمله اقشار تحصیل کرده و جوان جامعه می باشند . اما متاسفانه وعموما به جهت فقدان تحصیلات آکادمیک مرتبط با امورمالی واقتصادی ویا عدم امکان همسان سازی دانسته های تئوریک خود با واقعیات بازار، موجب گردیده تا این امر بعنوان یک خلاء بزرگ وبا وضوح کامل در این قشر از فعالان بازارسرمایه نمود پیدا نماید .
لذا این امرما را برآن داشت تا دراین مجلد اهتمام جد رابراین قراردهیم تا تحقیقات انجام گرفته درخصوص بازارسرمایه را با بیانی ساده (که برای تمام فعالان بازار قابل درک باشد) تنظیم نموده و تلاش نماییم تا بجای ارائه فرمولهای پیچیده ریاضی ، تنها با ارائه مضامین این روابط وازطریق کمک گرفتن از نرم افزار های عمومی- محاسباتی سعی خویش را بر این قرار دهیم تا درک این بازار را با دیدگاهی مالی برای عموم فعالان تسهیل نماییم .
درواقع می توانیم هدف از نگارش این مجلد را ، انتقال تحقیقات کاربردی بازار بورس به فعالان آن بنامیم ودر این راستا با علم به اینکه بازارسرمایه ، شدیدا و قویا با علوم مالی و اقتصادی ممزوج گردیده ، لذا تاکید اساسی مباحث را بر روی مفاهیم مالی واقتصادی متمرکز نماییم وامیدداریم ، تا توانسته باشیم حداقل بخشی از خلاء وجودی چنین مباحثی را که به وضوح درجمع سهامداران وفعالان بازار احساس می شود را بنا بر توان خود مرتفع سازیم . اگر چه می توان گفت که این مجلد در واقع اولین گام در استفاده کاربردی از مفاهیم مالی واقتصادی است اما ایمان داریم که آخرین گام نخواهد بود وبا توجه به حرکت بازار به سمت تعمیق بیشتروبا توجه به گرایش عقل جمعی براین نیاز ، مطمئنا راه بقا در بورس می تواند منشاء حرکت جدیدی را در مباحث کاربردی فراهم سازد . تا چه قبول افتد وچه درنظر آید .


سید محمد علی (بهروز) شهدایی
تابستان 1383

0 Comments:

Post a Comment

<< Home